Zoeken

Dierenrijk

Er zijn zóveel dieren, zowel op het land, in zee als in de lucht. Dieren dichtbij of juist in verre landen. Gevaarlijke, slimme, snelle, glibberige, grote en piepkleine dieren… Het dierenrijk is indrukwekkend en ook onvoorstelbaar groot!

In dit project worden de acht afdelingen (groepen) besproken waarin dieren worden verdeeld. Het verschil tussen planteneters en vleeseters komt aan bod en leerlingen zoeken buiten naar pissebedden of andere kleine beestjes.

Leerlingen vergelijken twee dieren met behulp van een vergelijkingstabel en maken een zelfbedacht dierenspel, zoals een bordspel, quiz of kaartspel.

Project Inhoud

Voor de leerkracht
Projectplanning
Projectdoelen
Materialenlijst
Les 1
1.1 Introductie
1.2 Kennisvergroters
1.3 Onderzoekend leren (stap 1-6)
1.4 Afsluiting
Les 2
2.1 Introductie
2.2 Kennisvergroters
2.3 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
2.4 Afsluiting
Les 3
3.1 Introductie
3.2 Kennisvergroters
3.3 Doe-opdracht: pissebedden/beestjes zoeken
3.4 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
3.5 Afsluiting
Les 4
4.1 Introductie
4.2 Kennisvergroters
4.3 Doe-opdracht: dierenspel (stap 1-5)
4.4 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
4.5 Afsluiting
Les 5
5.1 Introductie
5.2 Doe-opdracht: dierenspel (stap 6-8)
5.3 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
5.4 Afsluiting
Les 6
6.1 Introductie
6.2 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
6.3 Afsluiting
Les 7
7.1 Introductie
7.2 Onderzoekend leren (stap 9 en 10)
7.3 Afsluiting
Les 8
8.1 Planning les 8
8.2 Onderzoekend leren (stap 11 en 12)
8.3 Afsluiting
Foutje, tip, opmerking of vraag?
Foutje, tip, opmerking of vraag?