Zoeken

Escaperoom ontwerpen

In vier kant-en-klare digibordlessen gaan leerlingen aan de slag met het bouwen en spelen van een escaperoom.

Leerlingen leren wat een escaperoom is en hoe je er zelf een kunt maken. In de eerste les wordt er een ontwerp gemaakt. In de tweede les wordt het ontwerp uitgewerkt en gebouwd. In de derde les worden de escaperooms getest en verbeterd. En in de vierde les spelen de leerlingen elkaars escaperooms.

Hebben de leerlingen meer lessen nodig voor het uitwerken en bouwen van een escaperoom? Plan gerust een extra les in!

Project Inhoud

Voor de leerkracht
Tips vooraf
Planning
Doelen
Materialenlijst
Les 1
1.1 Vooruitblik
1.2.a Kennisvergroter: wat is een escaperoom?
1.2.b Kennisvergroter: hoe bouw je een escaperoom?
1.3.a Doe-opdracht: Stap 1 – thema en verhaal bedenken
1.3.d Doe-opdracht: Stap 4 – escaperoom uitwerken
Les 2
2.1 Terugblik
2.2 Doe-opdracht: Stap 4 – escaperoom uitwerken
Les 3
3.1 Terugblik
3.2.a Doe-opdracht: stap 5 – escaperoom bouwen
3.2.b Doe-opdracht: stap 6 – escaperoom testen en verbeteren
Les 4
4.1 Terugblik
4.2 Doe-opdracht: escaperoom(s) spelen
4.3 Terugblik module