Zoeken

Geschiedenis (tien tijdvakken)

‘De geschiedenis’ is een enorm groot onderwerp. Daarom wordt deze in Nederland in tien tijdvakken verdeeld.

In dit project worden de tien tijdvakken geleerd en komen ze kort voorbij. In les vijf wordt er een tijdbalk ontworpen.

Daarnaast is er natuurlijk ruimte voor eigen leervragen. Met deze leervragen kan er dieper op een heel klein stukje van de geschiedenis worden ingegaan.

Project Inhoud

Voor de leerkracht
Projectplanning
Projectdoelen
Materialenlijst
Digibordles 1
1.1 Introductie
1.2 Kennisvergroters
1.3 Onderzoekend leren (stap 1-6)
1.4 Afsluiting
Digibordles 2
2.1 Introductie
2.2 Kennisvergroters
2.3 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
2.4 Afsluiting
Digibordles 3
3.1 Introductie
3.2 Kennisvergroters
3.3 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
3.4 Afsluiting
Digibordles 4
4.1 Introductie
4.2 Kennisvergroters
4.3 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
4.3 Afsluiting
Digibordles 5
5.1 Introductie
5.2 Doe-opdracht: tijdbalk ontwerpen
5.3 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
5.4 Afsluiting
Digibordles 6
6.1 Introductie
6.2 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
6.3 Afsluiting
Digibordles 7
7.1 Introductie
7.2 Onderzoekend leren (stap 9 en 10)
7.3 Afsluiting
Digibordles 8
8.1 Instructie
8.2 Onderzoekend leren (stap 11 en 12)
8.3 Afsluiting
Foutje, tip, opmerking of vraag?
Foutje, tip, opmerking of vraag?