Kunst is een manier waarop mensen hun gevoelens, ideeën en fantasie laten zien. Dat kan op veel manieren: met schilderijen, beelden, muziek, dans, theater of digitale kunst.
Door de geschiedenis heen zijn er verschillende kunststromingen ontstaan. Kunstenaars maakten keuzes in materialen en technieken die pasten bij hun tijd, of gebruikten kunst juist om emoties of fantasie te laten zien. Ook nu verandert kunst nog steeds, bijvoorbeeld met street art en digitale kunst.
In dit project staat het thema kunst centraal. Er wordt geleerd over verschillende kunstvormen, materialen en technieken. Je leert hoe kunst emoties oproept, hoe het verbonden is met culturen en hoe stromingen de kunstgeschiedenis vormen.
Leerlingen kunnen met hun eigen leervragen dieper ingaan op een deelonderwerp wat hen interesseert.
In les 5 maken zij zelf een kunstwerk en maken samen ze een echte klasexpositie.
Project Inhoud
Digibordles 1
1.2 Kennisvergroters
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
1.3 Onderzoekend leren (stap 1-6)
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
Digibordles 2
2.2 Kennisvergroters
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
2.3 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
Digibordles 3
3.2 Kennisvergroters
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
3.3 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
Digibordles 4
4.2 Kennisvergroters
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
4.3 Voorbereiding doe-opdracht
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
4.4 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
Digibordles 5
5.2 Doe-opdracht
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
5.3 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
Digibordles 6
6.2 Onderzoekend leren (stap 7 en 8)
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
Digibordles 7
7.2 Onderzoekend leren (stap 9 en 10)
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud
Digibordles 8
8.2 Onderzoekend leren (stap 11 en 12)
U heeft momenteel geen toegang tot deze inhoud